Communicatiegewijs.
  • Diensten
  • Portfolio
  • Blogs

Pitch and go

10/26/2016

0 Reacties

 
Jij bent als ondernemer dé promotor van je bedrijf. Tenminste dat zou zo moeten zijn. Bij iedereen die je ontmoet is het handig om kort te beoordelen of deze persoon zakelijk interessant is en/of een interessant netwerk heeft. Als dat zo is dan moet je over kunnen gaan tot actie. Een goed doordachte pitch kan je hierbij helpen. Hiermee leg je snel en helder uit wat jij kan doen. Of je nu bij een netwerkbijeenkomst of bij het vriesvak in de supermarkt staat, het is handig om je woordje klaar te hebben.
Een pitch is een korte introductie van jezelf en je bedrijf. Richtlijn is 3 zinnen. Je moet concreet kunnen uitleggen wat je doet en een call to action hebben om je tegenspeler te prikkelen. Mijn eigen pitch zou als volgt kunnen zijn:

Ik ben Fenna Posthuma en ik schrijf, redigeer en bedenk graag blogs voor (startend) ondernemers om hen op weg te helpen. Daarnaast schrijf ik teksten voor anderen en ben ik adviseur bij een grootbank. Ben jij een (startend) ondernemer en heb je vragen, lees dan mijn diverse blogs eens door of neem contact met me op. Ik kan je helpen!

Heb je je basis pitch op orde en ben je er vertrouwd mee geraakt dan kun je gaan spelen met het aanpassen van je pitch op een potentieel probleem van je klant. Door dit te doen komt je pitch veel beter binnen bij je gesprekspartner. Om dit te kunnen moet je natuurlijk weten wat er speelt bij de tegenpartij en waarmee je hem/haar kan helpen. Goed luisteren en open vragen stellen dus voordat je zelf pitcht.

Twijfel je over wat er in je pitch moet staan? Onderstaande punten zijn een mooi uitgangspunt.
  • wie ben je?
  • welke oplossing bied je?
  • wat voeg je toe (voordelen voor de tegenpartij)

Het je n.a.v. dit blog vragen of opmerkingen? Laat ze achter in de reacties.
Foto
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

  • Diensten
  • Portfolio
  • Blogs